Nel Noddings és una de les introductores de l'ètica de la cura en l'àmbit de l'educació per la pau, una aportació renovadora a la cultura de pau procedent del feminisme. A l'obra Educació per la pau: Com arribem a estimar i odiar la guerra, l'autora analitza els factors psicològics que sustenten la guerra, entre d'altres: el nacionalisme, l'odi, la masculinitat i l'extremisme religiós. Si bé les escoles poc poden fer per reduir les causes econòmiques i polítiques de la guerra, sí que poden moderar els factors psicològics que fomenten la violència ajudant els alumnes a entendre les forces que els manipulen. Noddings proposa treballar a l'aula fomentant la lliure reflexió dels alumnes a partir de materials ben informats i de fets de l'experiència.
El recorregut de Nel Noddings en l'àmbit educatiu és molt ampli: ha treballat com a mestra, administradora i supervisora de currículums en escoles públiques; ha estat presidenta del Departament de Matemàtiques a Nova Jersey i directora de les Escoles Laboratori a la Universitat de Chicago. A Stanford, ha rebut tres vegades el Premi a l'Excel·lència Docent. Algunes de les seves darreres obres són: The Maternal Factor: Two Paths of Morality (2010); Caring: a Relational Approach to Ethics and Moral Education (2013).