En Flix —el freak de l’escola; el loser de l’institut— decideix que ha arribat l’hora de matar. Escollir una víctima a l’atzar i assassinar-la. I no pararà fins a trobar-la. En el procés, en Flix escriurà les seves reflexions homicides a la manera de Roberto Bolaño a La literatura nazi en América: traça el perfil dels assassins que l’inspiren per ordre alfabètic. El resultat serà una barreja de retrats criminals reals (Ted Bundy, Jean-Claude Roman, Charles Manson) amb altres de literaris o cinematogràfics (Patrick Bateman, Tom Ripley o Max Cady). El lector no trigarà a descobrir que en la vida d’en Flix res no és el que sembla; un passat de vexacions i humiliacions es creuarà amb un present a mig camí entre la ficció impostada en forma d’enciclopèdia de l’horror i la realitat imaginada —o potser no— en forma d’assassinat.
Damià del Clot (Vilassar de Mar, 1973). Doctor en dret. Advocat, escriptor i professor associat de la UAB. És autor d’assaig i ficció. Ha publicat Notes d’un viatge a l’infern (Cossetània, 2007), amb el qual va guanyar el Premi Vila Ametlla de Mar; Absolut taronja (Columna, 2009) Premi Fiter i Rosell; Una novel·la pulp (Llibres del Delicte, 2014); Generació gintònic (Cossetània, 2015); Revival (Cossetània, 2018) i Ella (Llibres del Delicte, 2019). En el camp de l’assaig destaquen els títols Política-ficció. L’anàlisi política a través de les sèries de televisió (UOC, 2019) i Lawfare: l’estratègia de repressió contra l’independentisme català (Voliana, 2021).