Escola i diversitat cultural a Catalunya
Evolució, situació i reptes de futur
Disponibilitat: En existència
17,00 €
L’increment de la diversitat cultural a les aules de Catalunya ha comportat un interès mediàtic, acadèmic i formatiu per aquesta temàtica. La necessitat de donar resposta a una realitat cada vegada més multicultural ha suposat un desafiament important per al sistema educatiu català i per als professionals que hi treballen. El llibre realitza una anàlisi de les polítiques dutes a terme amb relació als reptes que s’han presentat i, a més, aprofundeix en els discursos i les pràctiques dels centres escolars d’educació infantil i primària, en especial pel que fa a la innovació educativa i els rols dels docents.
Aquest estudi s'aborda des d'una perspectiva interdisciplinària i metodològicament plural.
S'han estudiat 10 centres de titularitat diferent i repartits per tota la geografia catalana.
Obra interessant per abordar l'educació intercultural.
Jordi Garreta Bochaca és doctor en Sociologia per la Universitat Autònoma de Barcelona i actualment catedràtic de Sociologia del Departament de Geografia i Sociologia de la Universitat de Lleida.
Assumpta Aneas Álvarez és doctora en Filosofia i Ciències de l’Educació per la Universitat de Barcelona i actualment és professora titular d’Universitat a la Universitat de Barcelona.
Rosa Benabarre Ribalta és doctora per la Universitat de Lleida, actualment és mestra i professora associada de la Universitat de Lleida.
Olga Bernad Cavero és doctora per la Universitat de Lleida, actualment és formadora de persones adultes i professora associada del Departament de Pedagogia de la Universitat de Lleida.
Núria Llevot Calvet és doctora en Psicopedagogia per la Universitat de Lleida i actualment és professora agregada (Serra Húnter) del Departament de Pedagogia de la Universitat de Lleida.
Àngels Torrelles Montanuy és becària predoctoral del Departament de Geografia i Sociologia de la Universitat de Lleida. Llicenciada en Psicopedagogia per la Universitat de Lleida.