La obra tracta d'anar a les beceroles, pel que fa a l'omissió d'una part de la sociabilitat de la dona, en lletres majúscules, concretament pel que fa a les seves expectatives professinals. I ho fa important el concepte "sostre de vidre", de la sociologia del treball envers l'anàlisi cinematogràfica. Contrastant visible e invisible, en una tria de films dels anys trenta seixanta, al cinema de Hollywood. The Apartment (L'Apartament), Imitation of Life (Invitación a la vida) ó Stage Door (Dames de teatre) són alguns dels films que donen a l'obra versemblança, tot defugint paradoxalment la foscor d'una sala de cinema, en la recerca de donar llums als "sostres de vidre" que resten entre bambolines". La pressió social, el menyspreu a la capacitat intel·lectual de la dona, l'assetjament sexual, i la sobrecàrrega de feina que suposa ocuparse en major grau de les feines domèstiques, s'identifiquen entre d'altres ocultacions que actuen com a límit en l'horitzó professional de la dona, i van oferint pas a pas una visió diferent i clara de tot allò que resta en l'invisible, i que ha pogut contribuir a la fixació dels conflictes al llarg del temps. Es tracta d'acostar al lector/a, amb una lectura agradable, a una qüestió cabdal, sense defugir la vessant acadèmica.